Stowarzyszenie "Bursztynowy Pasaż" bierze udział oraz zaprasza wszystkich miłośników przygód do oddania głosów w konkursie “Opowiedz swoją historię i zdobądź bezpłatny quest dla swojej miejscowości”, organizowanym przez Fundację Questingu.
W tegorocznej odsłonie konkursu bierze udział 36 pomysłów na najciekawsze questy z całej Polski, ale my walczymy o punkty dla dwóch zlokalizowanych na obszarze stowarzyszenia:
- propozycja nr 4 - "Odkryj Krainę Kaszubskich Stolemów w Gniewinie!"
zgłoszona przez Stowarzyszenie Towarzystwo Oświatowe z Gniewina
oraz
- propozycja nr 11 - "Piracka przygoda w Łebie"
zgłoszona przez Stowarzyszenie "Bursztynowy Pasaż".
Głosowanie ruszyło we wtorek (2 lipca) i potrwa do najbliższego poniedziałku (8 lipca 2024r.). Codziennie można oddać jeden głos z każdego adresu IP, korzystając ze specjalnego formularza na stronie internetowej >>> www.questing.pl <<<
A o co walczymy?
20 najciekawszych pomysłów, które zdobędą największą ilość głosów internautów, Fundacja Questingu bezpłatnie przekształci w profesjonalne questy dostępne za pomocą bezpłatnej aplikacji mobilnej “Questing – gry terenowe”.
Ale to nie koniec niespodzianek!
– Nagrodą dla instytucji biorących udział w konkursie jest nie tylko sam quest, ale też jego oficjalna inauguracja – mówi Edyta Lenart-Wojna, prezes Fundacji Questingu. – To nasz autorski sposób na angażujące otwarcie każdego z questów. Wspólnie z każdym ze zwycięzców zorganizujemy przejście trasy na czas z atrakcyjnymi nagrodami rzeczowymi dla najszybszych questowiczów i questowiczek.
Questy nie są jednak nowością na kaszubskiej Nordzie!
Jak mówi Michał Słowik, Prezes Stowarzyszenia „Bursztynowy Pasaż” – z Fundacją Questingu współpracujemy już od kilku lat, a naszym największym osiągnięciem, jest zrealizowany wspólnie z Północnokaszubską Lokalną Grupą Rybacką, projekt Questy Kaszub Północnych, składający się z 11 questów zlokalizowanych na obszarze od Helu po Nadole nad Jeziorem Żarnowieckim.
Przypomnijmy, że quest to unowocześniona gra terenowa częściowo łącząca w sobie elementy podchodów i gier harcerskich. Uczestnicy zabawy poruszają się nieoznakowanym szlakiem na podstawie rymowanych wskazówek, które będą im udostępnione w ulotkach opublikowanych zarówno w wersji drukowanej, jak i elektronicznej. Pokonując trasę questu uczestnicy muszą rozwiązać zagadki, które pozwolą im odgadnąć hasło. Zagadki oraz cały tekst pisany jest wierszem,
co ma ułatwić zapamiętanie zawartych w nim informacji historycznych, przyrodniczych, kulturowych czy lokalnych legend. Każdy uczestnik sam sobie jest przewodnikiem. Na końcu każdego questu na "questowiczów" czeka niespodzianka w postaci ukrytego skarbu, którą jest np. możliwość zdobycia okolicznej pieczątki, potwierdzającej ukończenie szklaku.
Nie przegap tej okazji! Oddaj swój głos i pomóż naszym lokalnym inicjatywom!