Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027.
Materiał opracowany przez Stowarzyszenie "Bursztynowy Pasaż".
Instytucja Zarządzająca Planem Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 - Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Nabór 35/2023
na podejmowanie działalności gospodarczej dla mieszkańców gminy wiejskiej Wejherowo i Gniewino.
Utworzono: 22-01-2025
OGŁOSZENIE NR 35/2023
Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Bursztynowy Pasaż”
ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach działania
Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW 2014 – 2020
- Termin składania wniosków: 31.05.2023 – 13.06.2023
- Miejsce składania wniosków: Biuro LGD Stowarzyszenie „Bursztynowy Pasaż”, Gniewino, ul. Szkolna 3, 84 – 250 Gniewino, (w godzinach pracy biura)
- Forma wsparcia: Premia
- Zakres tematyczny:
„Podejmowanie działalności gospodarczej” w ramach poddziałania „Podejmowanie działalności gospodarczej” (w ramach zakresu o którym mowa w § 2 ust. 1 p. 2 lit. a Rozporządzenia MRiRW z dnia 24 września 2015r (Poz. 1570) z późn. zmianami - Tryb składania wniosków:
Wnioski należy składać w dwóch 2 egzemplarzach w wersji papierowej wraz z kompletem załączników (biznesplan można załączyć na elektronicznym nośniku danych) oraz egzemplarz wniosku wraz biznesplanem w wersji elektronicznej na CD lub DVD:
- osobiście lub przez pełnomocnika w biurze LGD w godzinach od 8.00 do 16.00 - Warunki udzielenia wsparcia:
a) Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
b) Zgodność z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze.
c) Spełnienie warunków udzielenia wsparcia, w tym: - podmiot ubiegający się o wsparcie jest osobą fizyczną zamieszkałą na obszarze objętym LSR,
- nie podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników z mocy ustawy i w pełnym zakresie chyba że podejmuje działalność gospodarczą sklasyfikowaną w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489) jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów,
- w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie tej pomocy nie wykonywał działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców”,
- zakres operacji nie obejmuje:
- zakupu usług szkoleniowych,
- budowy i robót budowalnych w tym montażu kontenera/pawilonu handlowego/usługowego/mieszkalnego czy gotowego domku modułowego/holenderskiego itp., a także
- zakupu przyczepy kempingowej itp., która nie będzie służyć funkcji transportowo-komunikacyjnej.
d) Zgodność operacji z LSR, w tym z PROW 2014-2020 oraz wpisywanie się we wskaźniki wskazane w załączniku nr 3 do ogłoszenia
e) Uzyskanie minimalnego progu punktowego, aby projekt mógł być wybrany do finansowania tj. 25 punktów, - Limit dostępnych środków: 80 043,95 euro, co indykatywnie w przeliczeniu po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 320 175,80 zł
- Kwota dostępna dla jednego wnioskodawcy: 50 000,00 zł
- Szczegółowe informacje o zasadach przygotowania i składania wniosków oraz:
- wzór formularza wniosku o przyznanie pomocy wraz z instrukcją jego wypełniania,
- wzór formularza biznesplanu,
- kryteria wyboru operacji określone przez LGD w Lokalnej Strategii Rozwoju wraz z opisem zasad przyznawania punktów,
- lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia,
- Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (LSR) na lata 2014 – 2020,
- procedury wyboru operacji do dofinansowania,
- wzór formularza wniosku o płatność wraz z instrukcją jego wypełniania oraz formularza umowy o udzielenie wsparcia.
dostępne są w biurze LGD (ul. Szkolna 2, 84 – 250 Gniewino) oraz na stronie internetowej www.bursztynowypasaz.pl.
Informacje udzielane są w:
Biurze Stowarzyszenia „Bursztynowy Pasaż”.
Pytania należy kierować na adres email: biuro@bursztynowypasaz.pl lub telefonicznie: 535 310 828
Załączniki do ogłoszenia
- 57,5 kBKryteria wyboru operacji oraz zasady przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji
- 138 kBLista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia
- 146,5 kBPlanowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
Dokumenty do wypełnienia w naborze wniosków:
- 527 kBwniosek o przyznanie pomocy
- 770,81 kBwniosek o przyznanie pomocy - wersja pdf
- 508,96 kBInstrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy
- 128,02 kBBiznesplan wersja edytowalna
- 476,2 kBBiznesplan - pdf
- 27,5 kBTabele finansowe do biznesplanu
- 703,42 kBInformacja pomocnicza przy wypełnianiu biznesplanu
- 199,74 kBInformacje dla następcy prawnego/nabywcy ubiegającego się o przyznanie pomocy
- 135 kBFormularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Inne dokumenty związane z naborem
- 918,77 kBOGŁOSZENIE NR 35/2023
- 1,98 MBLOKALNA STRATEGIA ROZWOJU NA LATA 2016-2023
- 553,01 kBLokalne kryteria wyboru operacji - pełna wersja
- 2,37 MBProcedura oceny zgodności i wyboru operacji składanych przez podmioty inne niż LGD
- 40,45 kBROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI 1 z dnia 24 września 2015 r. (tekst scalony)
POZOSTAŁE MATERIAŁY DOTYCZĄCE NABORU
Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
- 108,44 kBUmowa o przyznaniu pomocy
- 438,85 kBUmowa o przyznaniu pomocy - pdf
- 128,6 kBZał. nr 1 Biznesplan
- 502,97 kBZał. nr 1 Biznesplan - pdf
- 28,5 kBZał. nr 2 wykaz działek
- 112,71 kBZał. nr 2 wykaz działek - pdf
- 120,5 kBZał. nr 3 INFORMACJAMONITORUJĄCA Z REALIZACJI BIZNESPLANU
- 198,44 kBZał. nr 3 INFORMACJAMONITORUJĄCA Z REALIZACJI BIZNESPLANU - pdf
- 32,38 kBZał. nr 4 Oświadczenie małżonka Beneficjenta o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
- 222,87 kBZał. nr 4 Oświadczenie małżonka Beneficjenta o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy - pdf
- 32,48 kBZał. nr 5 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
- 217,91 kBZał. nr 5 Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej - pdf
- 29,19 kBZał. nr 6 RODO
- 175,9 kBZał. nr 6 RODO - pdf
Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy Beneficjenta
- 185,98 kBUmowa_o_przyznaniu_pomocy_następcy_prawnemu_nabywcy_Beneficjenta_19.2_premie
- 142,57 kBZałącznik_nr_2_Wykaz_działek_ewidencyjnych
- 172,18 kBZałącznik_nr_3_Informacja_o_przetwarzaniu_danych_osobowych
- 217,75 kBZałącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
- 213,05 kBZalacznik_nr_5_Oswiadczenie_Beneficjenta.pdf
Formularz wniosku o płatność
- 123,91 kBWniosek o płatność
- 346,78 kBWniosek o płatność - pdf
- 676,63 kBInstrukcja do wniosku o płatność
- 44,27 kBZałącznik_nr_2_Wykaz_faktur_lub_dokumentów_o_równoważnej_wartości_dowodowej_
- 28,96 kBSprawozdanie z realizacji Biznesplanu
- 150,56 kBSprawozdanie z realizacji Biznesplanu - pdf
- 409,63 kBInformacja pomocnicza do Sprawozdania z Biznesplanu
Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
- 123,35 kBInformacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
- 384,38 kBInformacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji - pdf
- 731,41 kBInformacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji